10 Eylül 2009 Perşembe

sınırlar



28/1/2007
Gözünü koru emi yavrum...

_anlamadım anne, dedi çocuk.

Tam o sırada camın önündeydi çocuk. oysa tek yaptığı sokağa bakmak,sonra karşı binalarda perdesi açık olan , zevkle döşenmiş odaları incelemekti ...

_allah kur an da izin verilmediği müddetce evlere girmeyin diyor...

_ama anne rahatsız olsalar perdeleri açmazlarki,hem ben evlerine girmiyorum ki,dedi çocuk

_izinsiz izlemekte bir yerde girmektir...dedi anne...

onlar bizden öğrenecek ,özeli ve sınırları ,anneleri tecavüz ederse başkalarının hayatına çocuklar elbette bunu normal görecektir ...merak gelişmesi için gerekli bir duyguyken çocukta ,yanlış yönlendirilirse ,başkalarının özeline cüretkarca girmelerine neden olacaktıır...



-------------------------------------------------

SENİ anıyorum yine ya ömer,hani sen halifeyken gece dolaşırdın ya sokakları ,ihtiyacı olan varmı diye,derken bir eve gelmiş içerde evin sahibinin içki içip eğlendiğini kapıdan dinlemiştin ve hışımla duvardan atlamıştın ya...bağırmış çağırmıştın,ama ev sahibi sana ya Ömer evet ben içki içiyorum bunun günahındanda utanıyorum ama sende iki hata yaptın birincisi allah evlere izinsiz girmeyin dediği halde ,evime duvarımdan girdin ,ikincisi insanların günahını araştırmayın dediği halde,sen benim kötü örnek olmamak için gizlediğim günahımı araştırıp açık ettin,demişti ya.sen nasıl utanmış ,günahkar olmasına rağmen o kişinin sınırlarını çiğnediğin için özür dileyip evinden ayrılmıştın.içim burkuldu,seni anarken...

şimdi sınırlar sırlar çiğneniyor ,zevkle çiğneniyor ağızlarda sakız gibi .gözler her yakaladığı ayıbı kaçırmamak için dahada irileşiyor, ah birde o kulaklar,dinlememesi gereken gizliyi nasılda dinliyor...

biz korumazsak , öğretmezssek sınırları çocuklarımıza,hele birde zevkle büyük bir iştahla başkalarının sınırlarını çiğnersek,zaman birgün bunun intikamını alır bizden...

ONLARuyurken


Hiç yorum yok: