9 Ağustos 2009 Pazar

BELKİ ÇOK BASİT BİR CÜMLE AMA


11/12/2006 -
ilkokulda çocuğu olanlar veya o günleri hatırlıyanlar bilir derslerden birtanesinde konu ,ihtiyaçlarımız ,isteklerimiz ,gerksinimlerimizdir .bu konuyu milli eğitim kitaplarına koyan eğitimcilerin kaygılarının ne olduğunu biliyorum.müsrif bir nesil yetişmesini istemiyorlar.çünkü israfın ne olduğunu bilmeyen toplumların ,ülke ekonomisini ne hale getireceğinin bilincindeler .sadece ülkemi aileler de dağılıyor ,ihtiyaçlarla arzularını birbirinden ayırmasını bilmeyen, harcamasını bütçesi ile orantılamasını beceremiyen insanlar yüzünden.
bu eğitim çocukkken verilmeli sadece aileler ve okul değil bütün bir toplum sorumlu bundan. gazetesinden ,dergisine, televizyonundan, market ve mağazalarına kadar herkes.ama hayır onların hiç bir kaygısı yok bundan ,kullandıkları önemsiz gibi duran cümlelerin yeni nesle neler yaptığını umursamaz haldeler.ekranlar en lazım olmayan şeyleri bile ihtiyaçmış gibi gösterirken,marketlerin ve mağazaların çocukların daha çok alma eylimi göstereceği şeyleri(bu bir satış taktiği)en ön raflara koyarken biz annelere daha çok iş düşüyor.ve çocuk dergilerinden bir tanesi beni çok rahatsız etti.
küçük kızlar için çıkan bir dergi ,derginin hikaye köşesinde bir kızın hikayesi anlatılıyor aktarıyorum"yeni bir kıyafet aldılar iki arkadaş,aslında aynından evde vardı,fakat arkadaşı ısrar etmişti yenilerini almak için hem böylece kafalarıda dağılmış olurdu"evet kafa dağıtmak için alış veriş,hemde zaten yenisi varken.
yeni nesil en doğru şekilde nasıl kafasını dağıtacağını kendi bile bilir ,ah yanlış yönlendirmeler olmasa.
tüketim toplumu olarak yetişen son nesil ,bir gün inşaallah bize kızmaz; neden bize üretimin hazzını hiç tattırmadınız diye.
ONLARuyurken

Hiç yorum yok: