21 Şubat 2009 Cumartesi

AİLE KURMAK AİLE OLMAK


Hazırlıksız kurulan evlilikler de kötü olan evlilik değil,eşlerin eksik ve yanlış bilgi- beceri davranışlarıdır.
Hiç kimse mesleğine hazırlıksız başlamaz.peki ya evlilik neden bu kadar küçümseniyor ,neden önem verilmiyor, sonrada doğal sonuçları olan huzursuzluk,mutsuzluk ,şiddet alay,hakaret ve ayrılık acısı neden evliliğe yükleniyor.?
Dr.semin güler oğurtan
Bu sözler kitabın önsözünden minik bir alıntı.


Kitabın ismi :aile kurmak –aile olmak
Yazarları .Dr .Semin Güler Oğurtan ve çocuk doktoru Mediha Ürkmez
Semin güler i şahsen tanıma imkanım benim olmadı ama asfur seminerlerine düzenli katıldığından hakkında biraz bilgim var .bir defa konuk olarak bende gittim açıkcası bir saatlik seminer beni çok etkiledi.evlilik öncesi hazırlık,eş seçiminde dikkat edilecek hususlar eş adayını tanımak için yapılması gerekenler.evlilikte dikkat edilmesi gerekenler ,evliliğin devamı ve gerçek bir mutluluk barınağı olması için yapılabilecekler,kayınvalide gelin ilişkilerinde anne kız gibi olabilmenin yolları,çocukluk ve ergenlik döneminde yapılması gerekenler ve insanlarla ilişkilerimizde doğru anlaşılmak,doğru anlamak için yapılması gerekenler .şu an aklıma gelenler bunlar.
yazar bekarlar için ,eşler için kayınvalide ve gelinler için , ergenlik dönemi için seminerler düzenliyor ,birde aile danışmanlığı yaptığnı biliyorum.

Kitap iki bölümden oluşuyor.birinci bölümü
Birinci bölümde saydığım şeyler kısa kısa değinilip geçilmiş.
İkinci bölüm de mediha ürkmez ,aileye yeni katılacak bebeğe hazırlık bebekleri bakımı , çocukluk dönemi ,ergenlik dönemi gibi konulara değinmiş
Ben kitabı çok beğendim,her şey azar azar ele alınmış belki ama ,230 sayfalık bir kitaptan daha fazlasını beklemek de yanlış olur sanırım.
onlar uyurken
kitapın birinci baskısını beğenmemiştim.ama ikinci baskıda gereken düzeltme ve düzenlemeler yapılmış .KISACASI:
GÜZEL BİR KİTAP

Hiç yorum yok: